La Coordinadora Tarragona Patrimoni de la Pau reclama una “ratificació dels principis ètics” a l’Autoritat Portuària després de conèixer el cas de Magal S3
Durant l’exercici de 2016, el Port de Tarragona va gestionar un volum de 31,6 milions de tones de mercaderies i va generar un import net de 52,5 milions d’euros. Entre les empreses contractades per les autoritats portuàries, trobem Magal S3. L’any 2013, l’Autoritat Portuària li va adjudicar la implantació d’un “sistema avançat de comandament i control (SAMC-APT), que permet gestionar de forma integral els recursos destinats a la prevenció i la seguretat”, a més de la coordinació entre la policia portuària i altres cossos de seguretat pública, per un valor de 197.500 euros.
L’any 2014, les adjudicacions van continuar i, el 27 de març, l’empresa va aconseguir el contracte per instal·lar una “frontera virtual” a la bocana del port a través d’un sistema de càmeres de televisió de circuit tancat (CCTV). La inversió pública, per un valor de 131.900 euros, va ser negociada directament amb Magal S3, sense publicitat prèvia, segons l’informe de l’ODHE. El 21 de novembre, la mateixa Autoritat Portuària li adjudica la contractació d’un nou sistema de seguretat perimetral valorat en 1.270.726,90 euros. Es tracta d’un nou mètode antiintrusions que incorpora tanques intel·ligents amb sensors i un sistema de circuit tancat de televisió amb 150 càmeres termals actives les 24 hores del dia.
L’Autoritat Portuària està presidida per Josep Andreu i Figueras –nomenat pel ministre de Foment espanyol a proposta de la Generalitat–, un polític de Convergència Democràtica de Catalunya (CDC) que havia estat gerent de la Xarxa Sanitària i Social Santa Tecla i membre de les comissions de control de Caixa Tarragona i Catalunya Caixa.
Magal S3 no és l’única empresa d’origen israelià que opera al port. L’any 2008, la naviliera Zim va adquirir el 40% del capital de l’antiga operadora de contenidors al port, Contarsa Sociedad Estuba, una operació completada per la companyia del golf Pèrsic Dubai Port World, que en va adquirir el 60% restant.
Reivindicació des de l’antimilitarisme
Marc Suanes, membre de la Coordinadora Tarragona Patrimoni de la Pau recorda que “el Port de Tarragona ha estat i és un espai militaritzat no només per la presència de vaixells de guerra”. Suanes explica que la infraestructura ha servit pel comerç d’armes i ha albergat destacaments de l’OTAN i de l’exèrcit espanyol en el marc de maniobres militars.
El col·lectiu carrega contra la “utilitat real” del consell d’administració de l’Autoritat Portuària, ja que els seus membres no només són actors de l’àmbit polític. Malgrat tot, l’organització reclama una “ratificació dels principis ètics” en les actuacions d’aquest gestor portuari, però també mostra una certa desconfiança: “No n’esperem res”.
Font: La Directa: https://directa.cat/port-de-tarragona-compromis-pau
BDS Tarragona
Latest posts by BDS Tarragona (see all)
- CONCENTRACIÓ: Boicot es Justicia! - 8 d'Abril de 2017
- La seguretat del Port de Tarragona a mans de l’empresa que gestiona el mur de Palestina - 8 d'Abril de 2017